Hogyan alkalmazkodjunk a munkahelyi változásokhoz?

A munkahelyi változások - bizonyos dolgokból kifolyólag - elkerülhetetlenek egy cég életében. A változások érinthetik munkavégzés menetét, a szervezet átstrukturálását stb. Fontos, hogy mi is alkalmazkodni tudjunk ezen változásokhoz, hiszen ez személyes fejlődésünkben és egyben karrierünkben is meghatározó lehet.

A változások ütemét nehéz előre megjósolni, ugyanis több fázisból is állhatnak. Azokat kezdeményezheti a top menedzsment - saját kidolgozott tervük alapján - de történhet akár megbízott tanácsadók révén is.

Amint ez a folyamat elkezdődött a tanácsadók akcióba lépnek, különböző munkahelyi felméréseket végezve és megfigyelve az alkalmazottak munkáját. Amennyiben a reorganizáció végbement, egy kis idő múlva érzékelni fogjuk annak hatásait is.

A legjobb tehát ha előre felkészülünk ezen változásokra, mert bármikor bekövetkezhetnek. Új vezetőket nevezhetnek ki bizonyos osztályok élére, a tapasztaltabb vezetők új feladatokat kaphatnak, mások pedig bejelenthetik a cégtől való távozásukat.

Fogadjuk el a változásokat, és értékeljük azt egy új kihívásként. Próbáljuk meg hatékonyan kommunikálni a változásokat osztályunkon és törekedjünk az azokkal járó stresszhelyzetek kerülésére. Amennyiben úgy gondoljuk, hogy további változásokra van szükség, tegyünk arról javaslatot a menedzsmentnek.

Ne vegyük személyesnek az egyes munkahelyi változásokat. Legtöbbször azért kezdeményeznek változtatásokat, hogy növeljék a gyártást és, hogy a vállalat helyzetét stabilizálják bizonytalan gazdasági időszakokban. Ha ilyen helyzetben találjuk magunkat legyünk proaktívak és kontrolláljuk érzelmeinket, meglátjuk kifizetődő lesz.